2015. május 31., vasárnap

Showy Toffee (Alice & Peter) 2012


illatcsalád: orientális-vanília


Az Alice & Peter illatok tulajdonképpen egy híres niche parfümház gyermekei. Gerald Ghislain és Magali Sénéquier, a Histoires de Parfums két kreatív igazgatója 2012-ben úgy döntött, hogy szabadon engedi a fantáziáját, és megteremti ezt a játékos, illatos mesebirodalmat.

A Showy Toffee gourmand illat, és nem mondanám egyértelműen gyerekes dolognak. 
Kissé citrusos, zöldes, erősen vízililiomos nyitányával azért sokkal izgalmasabb egy szimpla égetett cukornál.
Ámbrás, csokoládés, vaníliás alapja melengető, a vízililiom a teljes leszáradásig érezhető, keveredve egy kis halvány orgona illattal. Tartóssága, és hatósugara kiváló. Nem vásárolnék, talán nem is használnám többször, de most az egyszer jólesett. (és persze érdekesség, hogy van ilyen is a niche komolykodó világában) 

Nehéz napjaim voltak, amikor rossznak, szürkének, keserűnek láttam a világot... vigasztalón édesre, marasztalóan ragadósra vágytam, valami vidámsággal fűszerezve... mondjuk színes karamellre.
Lecke volt ez, mert csúnyán leszóltam a múltkor a Prada Candy-t, és a víziliomot.
Zilált idegekkel nem megyünk a tűzhely közelébe (ez még anyám intelme, régebbi lecke)... honnét legyen akkor karamell?... Prada Candy nincs itthon, Showy Toffee viszont volt (ajándékba kaptam, véletlenül- vagy ki tudja vannak-e véletlenek?!).
Semmi komolyság, csak egy kis jóleső játék... karamellizált víziliom... azt mondtad utálod mind a kettőt? akkor tessék drágám, szagold... simul már a lelki békéd? Na akkor most nézd meg szépen ezeket a képeket... Alice, Pán Péter, Hook kapitány... színekkel teli, gyümölcsös, és gourmand mesevilág. Ugye tud ez jól is esni?! Na látod, vannak az életben jóravaló, hasznos haszontalanságok. :-) (ezt azt hittem én találtam ki, de rákerestem, és nem. Kun Erzsébet könyvet is írt Hasznos haszontalanságok címmel, amire egy komplett óvodai nevelési program épül.)
Az illat mellé előkerestem még egy gyerekkori kedvencem, az Alice Csodaországban című mesejátékot, Domján Edit csodás hangjával, amit vagy háromszázszor újraindítva anno rongyosra hallgattam.



CaFleureBon oldalán olvashattok még erről a parfümmese-sorozatról ITT.




Illatjegyei:

  • citrom, fű
  • vízililiom, rózsa, orgona, frézia
  • pacsuli, karamell, ámbra, vanília, csokoládé

kép: Anne Bachelier- Alice Csodaországban

https://www.facebook.com/illatpiramis





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése