2015. december 29., kedd

Őszi-téli vegyes összefoglaló


Könyvek:

Az olvasási szokásaimba üstökösként érkezett a Kindle Paperwhite II., akinek valami frappáns nevet kellene adnom, ha már vele alszom minden éjjel (igen, a párnám mellett őrzi az álmom, szóval különlegesen elmélyült kapcsolat a miénk). A könyvtárba járós (jó)szokásom azért nem törölte el teljesen, mert ugyanolyan jóérzés még mindig valódi, lapozható, illatos könyvet fogni a kezembe.

Zavodni Gréta Virág: A szívem ezerkétszázat ver egy perc alatt 
Nagyon megható könyv, egy leukémiás lány harca a rákkal, a hosszadalmas kemoterápiás kezelés részletes leírása. Nem egy vidám darab, de mindenképp érdekes, egyáltalán nem érzelgősen megírt történet, amely inkább a tényekre fókuszál.

Camilla Lackberg: Jéghercegnő
Kifejezetten jól megírt, izgalmas, és fordulatos skandináv krimi.

Veronica Roth: A beavatott (Divergent 1.)
Nem tudom, hogy szeretem-e?! Sokszor kevésnek éreztem, bár az alapgondolat tetszett.

Sen Zsung: Az élet derekán
Nagyon furcsa atmoszférájú kisregény, egy nap alatt kiolvasható (ehhez képest egy hétig ültem rajta). A fiatal kínai értelmiségi helyzetét boncolgatja a kulturális forradalom után, szájbarágósan didaktikus (néha idegesítő) jelleggel. A maradni, vagy kivándorolni kérdése.
Ami tetszett benne, az egy Petőfi (!) vers


"Lennék én folyóvíz, 
Hegyi folyam árja, 
Ki darabos utját 
Sziklák között járja… 
De csak úgy, ha szeretőm 
Kis halacska volna, 
Habjaimban úszna föl s le 
Vígan lubickolva."

Robin Maxwell: Boleyn Anna titkos naplója
Nekem túl romantikus volt, kevés szépirodalmi/történelmi értékkel, de azért befejeztem.

Mark Haddon: A kutya különös esete az éjszakában
Megölnek egy kutyát, és egy autista fiú nyomozni kezd. Nem krimi, hanem az autista gondolkodásmódot páratlanul megragadó, és azt nyelvileg visszaadó remekmű, amit ezennel kötelező olvasmánnyá teszek. A Centrál Színház még mindig játssza, ott a helyem valamelyik előadáson.

Sorozatok/filmek/színház:

  • Jóbarátok- majdnem az összes évadot megnéztem. Az utolsó előttinél tartok, és most már "spórolok" vele, hogy minél tovább tartson.
  • TudorokEbbe félig-meddig beletört a bicskám végül, bár elég sok részt láttam, mégsem jutottam az évad végére. Túl romantikus, és nekem Henrik nem ez a kölyökképű színész.
  • Amerikai Horror Story- három évadot ledaráltam. Nagyon tetszett, de most kicsit másra vágytam, szóval újra jött a Jóbarátok, és egy kis krimiszál, a 
  • True Detective második évada (ezt tegnap kezdtem el)
  • Ébredések- nem mai film, láttam is már, de jó volt újra nézni. Robert de Niro, és Robin Williams megunhatatlan. A film az augusztusban rákban elhunyt Oliver Sacks brit neurológus azonos című könyve alapján készült, amely saját élményeket mesél el. Ez, és még egy könyve (A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét) felkerült a várólistámra.
  • Virágot Algernonnak c. színdarab, amit a Játékszínben láttam. Szervét Tibor alakítása zseniális, jó szívvel ajánlom mindenkinek.

Illatok:

Ilyen téren rém unalmas voltam mindkét évszakban (nagyjából ugyanazokat is fújtam). A Top 5 lista épphogy összejött,

Lorenzo Villorezi: Iperborea (róla tervezek egy bejegyzést hamarosan, ugyanis elfogy a fújósom belőle, és még előtte szeretnék egy posztot)

Tom Ford: Black Orchid

Hermes: L'Ambre des Merveilles (ezt annyira szerettem, hogy majdnem vettem nagy üvegest belőle, de győzött a józan ész, és mégsem)

The Different Company: Jasmin de Nuit (ami a leg-leg-leg-leg parfümöm mostanában, magasan leköröz mindent, annyira imádom, hogy üveges várományos, és csak azért nem írtam még róla, mert mint már mondtam, a hozzám nagyon közel álló illatokról valahogy nehezebben nyilatkozom)

Donna Karan: Cashmere Mist (Az előző bejegyzés róla szólt.)

Az év felfedezése a Slumberhouse ház volt, aminek egyik illatába (Jeke) beleszerelmesedtem, egy mintája pedig még várat magára ;-)

Egyéb:

Eljutottam Olaszországba <3, jártam Velencében, Firenzében, Pisában, és Toszkána eldugott bugyraiban. 
Firenzében eszembe jutott a jó Villoresi bácsi, de eszembe sem jutott felkeresni a házát :-) (illetve eszembe jutott, csak időm nem volt rá)

Felfedeztem egy teát, ami bearanyozta az egész őszi időszakom. Ez a Basilur Masala Chai, aminek azóta is rajongója vagyok (mint általában a masala teáknak)

A youtube-on találtam egy remek vlogot (otthonka) ITT. Dorka hangja, és vidám személyisége olyan mágikus hatással van rám, hogy elkezdtem itthon rendet rakni :-D Kedvences videóiban a háztartási ecettől kezdve a vadkakaó fáig minden van, miközben olyan szuper könyveket/filmeket is ajánl, hogy iszom minden szavát.

És ajánlok még egy remek lángosost a Szentlélek téren (a híd alatti aluljáróban), ahol olyan a káposztával töltött burgonyás lángos... de olyan, amilyet még életemben nem ettem.

Nagyjából ennyi lett volna összegezve a szeptembertől mostanáig tartó időszak. 

BÚÉK!

(És mikor újraolvastam, akkor láttam, hogy a Kindle "aki", és nem "ami" lett. Na ez azért beszédes :-) pedig a könyveimmel is igen szeretetteljes a viszonyom, de az, hogy az összes kedvencem rajta van, és így mindig velem vannak, az azért egy másfajta kapcsolat.) És igyekszem majd nem átmenni könyves blogba, bár most nem nagyon bírtam magammal, elnézést. Azért remélem nem bántátok, és nem untátok ezt a jó hosszúra nyúlt személyes(ebb) bejegyzést. :-)

A fenti fotó saját készítés (ugyan 2014-es, és Mátyásföld), amihez Edith Piaf, és a Serge Lutens Arabie dukál.



2 megjegyzés:

  1. nem bántuk a személyesebb bejegyzést :))
    érdekes hogy pár hónapja ez az Edit Piaf szám a csengőhangom :)
    Üdv: Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csaba!
      Köszönöm, és örülök :-) az Edith Piaf csengőhangnak különösen, mert így tudom, hogy még nem akar feledésbe merülni ez a nagyszerű énekesnő.
      üdvözlettel
      Ildikó

      Törlés